Friday, 29 April 2011

Menunggu (ReKaan)


Aq disini akan sntiasa menungu sampai ajal ku tiba,
dan aq tak akan penah mnyesal tuk menunggu diri kmu,
aq mau kau tahu pertapa besar nyer cinta aq ni tuk diri kmu,
dan ku mau kau tau hati ku seluas lautan yg biru tpi walau seluas itu hnya nama kmu pnuh di hati ku,
tiada yg lain akan ku temu,
dan tiada yg lain akn ku tggu,
hnya satu yg ku mahu,
iaitu kmu,
waktu ini akan terus berputar dia x kn kmbali kebelakang,
mcm itu juga aq,
aq akan trus menunggu x kn putus asa,
hanya kmu yg mampu mengubati luka ku,
mungkin kmu jodoh ku,
skrng kau sudh mula suka kn ku tapi kau blom cintai ku,
ku harap 1 hari kau bisa menerima ku seadanya.

Friday, 22 April 2011

Dia dan Dia dan Dia Selamanyer

Dia
Telah gembirakan hidup ku,
Dia
Telah sempurnakn hari ku,
Dia
Telah menghiasi hari ku dgn kata2 manis nyer,
Dengan itu aq membls smua yg telah dier beri kn itu dgn kasih syg dan cinta ku.
Tak kn ku hancur kn hati dia tak kn ku buang kenangan manis nya.
Aq akan selalu meingati dia walau sesaat pun.
Dan firkiran ku x kn pnah terlintas tuk tggl kn dia.
Tanpa dia aq hidup gelisah,dan tanpa msg ucapan slamat pgi hidup ku x sempurna.
Kau adalah segala2nya bg ku.
Biar seribu wanita yg dekati ku,tpi hnya 1 dlm hati ku.
Orang itu adlah kmu,
Setiap kali tidur ku akan di mula kn dgn doa,agar hidup ku sentiasa bhgia bila dgn mu,
Dan setiap kali mula perjlnan ku akn ku mula dgn doa agar aq selamat dn pjang umur tuk aq bersamamu.
aq akan membina keluarga bahagia dgn mu,
Tiada Siapa pun yg bleh menggantikn nama mu yg ade di hati ku.

Dulu Dan Kini

Dulu,
Ku hanya punya kenangan masa kecil dengan mu,
mengingatimu pengubat derita hatiku,
Kau insan istimewa dalam hiudupku,
Kau lah sahabat, kau lah yang terindah.
Walau jarak dan masa memisahkan kita,
Kau tetap di hati meniti hariku.
Kini,
Bila kita sudah dewasa,
Ku ukir kenangan baru bersamamu,
Kenangan yang bisa menggetarkan hatiku,
baru kini ku sedar kau memang teristimewa,
Selama terpisah kau tetap dalam ingatan,
Kaulah permata yang memberi sinar dalam hidupku,
Kau lah jua cinta hatiku.
Namun ku terlewat menyedari hakikat ini,
Tanpa ku sedar kau telah dimiliki,
Sinar cahayamu tiada lagi untukku.
Kalau dulu kau sahabat teristimewa,
Kini kau lah pemilik hatiku yang teratas,
Namun takdir penentu segalanya,
Kau tiada lagi di sisi ku,
Kau pergi terus menghilang,
Andai masih kau perlukan aku,
Ku sentiasa di sini menantimu,
Seperti mana dirimu pernah menungguku dulu.

Monday, 18 April 2011

Berlajarlah Untuk Setia

Pada suatu hari,
Di sekolah,ade sorng murid ber tanyer pada gurunya.
Ketika itu guru tersebut sdg mngajar mengenai kasih sayang,


Pelajar : Cikgu mcm mne kita nk pilih seseorg yg terbaik sebagai org pling kita syg? mcm mne juga ksh syg itu nk berkekalan?

Cikgu : ok,kamu ikut ape yg  sye suruh,kmu pergi ke padang.kmu jln di ats rumput smbil memandang rumput di depan kmu.pilih yg PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali .Dah petik rumput yg PALING cantik,bawa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai pun ditangannya.Cikgu bertanya,knpe tiada rumput yg dipilih?

Pelajar : tadi mase saye berjln,sye carilah rumput yg paling cantik.mmg ada bnyk yg cantik tp cikgu kata petik yg paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yg paling cantik tanpa menoleh ke belakang lg.Tp sampai ke penghujung padang ,saya tak jumpa pun yg paling cantik.mungkin ada diantara belakang sye tadi rumput yg pling cantik tp dah cikgu ckp x boleh menoleh ke belakang semula jd tiadalah rumput yg sye boleh petik.

Cikgu : Ya itulah jawapannya.maknanya apabila kita telah berjumpa seseorg yg kita syg,jgn lah kita mencari lg yg lebih baik dari itu.kita patut hargai org yg berada didpn kita sebaik2nya.jgn kite menoleh ke belakang lg kerana yg berlaku tetap dah berlaku semoga yg berlalu tidak berulang lg.Dan igt lah ingtlah org yg pling kite syg itu lah yg pling cantik dn pling baik.walaupun nk ikut kn bnyk lagi yg cantik dan seperti rumput tadi...

Saturday, 16 April 2011

Takut Khilngan Awak

Awak ..
Tdi Saya Mimpi Kan Awak ..
Saya Mimpi Kan Awak Pergi Meninggal Kan Saya ..
Awak Tahu Tak .. Ape Perasaan Saya ??
Saya Menangis Waktu Saya Bangun Tidur ..
Dan Saya Cepat Mencari Fon Untuk Text Awak ..
Kalau Rumah Kita Dekat ..
Kita Boleh Berjumpa Setiap Hari ..
Dan Senang Saya Nak Jaga Awak ..
Awak , Saya Takut …
Saya Takut Kehilangan Awak ..
Saya Takut Sangat-Sangat ..
Saya Tak Boleh Hidup Tanpa Awak Sayang ..
Percaya Lah ..

Saturday, 9 April 2011

Bertepuk sebLah tangan

Cinta
Sebut sahaja perkataan CINTA, semua pasti menganggap cinta itu adalah suatu perkara yang indah.
Namun hakikatnya,cinta itu indah hanya untuk dua pasangan yang saling menyayangi.
Dan CINTA itu tidaklah indah bagi seseorang yang hanya bertepuk sebelah tangan
Namun cinta bertepuk sebelah tangan tidaklah teruk sekiranya seseorang itu ditolak cintanya dengan lebih awal
Ianya hanya menjadi lebih teruk kalau perasaan cintanya itu terus-menerus dipergunakan dan sehingga pada satu masa, iaitu ketika seseorang itu tidak diperlukan lagi,barulah ianya ditolak.

Friday, 8 April 2011

CintaKu Dgn Ckgu

~!Hari Pertama!~

Ini Kisah aq n cikgu,
cikgu ni mmg baik orang nyer comel d mata aq,
mule2 aq g sklh sperti biasa n bljar seperti biasa.tp skli tu aq x phm ape yg di ajar oleh cikgu ni aq angkt tgn tp dier biar je..aq angkt lame2 pastu dier dtg,dier tnyer knpe x pgi dpan bwak buku n tnyer dier,aq ckp x lrt la cikgu,cikgu pun tnyer la ape yg kmu x phm,lps tu aq tjuk kat dier latihan tu,dier ckp kna garis dri hujung sini ke sane jd dier pgang pmbris tu kat buku dier suh gris,lps tu aq nk gris aq pgang tgn dier n garis,pastu dier gosok2 tgn dier smbil termenung tgk muke aq,aq trus tnyer knpe ni ckgu,ckgu tu trus g tmpt duduk dier smbil gosok tgn dan padang2 aq..

~!Hari Kedua!~

Mcm biasa aq pgi ke sklh, dan smpai waktu nyer cikgu yg aq kata2 kn td tu ajar kite org,dier msok je tgk aq lagi,dan aq angkt tgn lgi dier dtg dier tnyer npe,aq ckp knpe tgk2 dier ckp x de ape n trus blah je,pastu cikgu tu ckp nk buat kls tmbahan ptg ni tp dier tak tau jdi ke x,so aq mnx no fon dier n dier bg,lps tu blik sklh aq msg dier tnyer jdi ke x pastu msg mcm biasa dah mkn blom sht ke x mcm2 la msg..smpai mlm tu tiap kol 12 je mesti cikgu ni call aq buat super saver.smpai lah kol 1 pagi..ckp mcm2 n then aq mintak tuk dier tman aq balik dier ckp ''Ok tggu kat klas nnty''

~!Hari Ketiga!~

Sampai je kat sekolh aq nmpak dier,dier nmpak aq jgak tp dier mcm buat tak tau,mungkin dier malu la kot,
pastu waktu balik tu dier tman aq,kite jln la same2 balik pastu dier terpgang tgn aq pgang trus tgn dier jln sme2 dier malu smpai x terkata ape,''last tu dier ckp jgn lupe msg k bye2''blik2 msg la dgn dier perh best la sbb hati aq n dier same2 dah mule syg mnyangi ..suka same suka..jdi mlm tu waktu cikgu call aq, aq tnyer cikgu ,cikgu nk cppl dgn sye x,''cikgu ckp sye x ksah,awak nk ke kat sye dah jauh berbeza umur nyer''sye ckp x ksah sye ok je..lps tu mse tuk tido dier ckp esk jgn lupe balik same2 lagi..n aq ckp ok..

~!Hari Keempat!~

Tiba nyer waktu balik dkt seklh dier dtg kt aq n balik same2 jln berpgang tgn,malu pun ade tkut sgt ckgu lain n murid lain nmpak pastu cikgu ckp ptg jum kua,so aq ckp ok kua g mane dier ckp g pdang,jd ptg tu kite jmpe jln2 kat pdang gelak tawar,snyuman dier x kn aq lupa mmg swt sgt,,wajah dier yg mnis buat aq lgi bertmbh syg kt dier,tp sedih sgt sbb x lame lgi dier akan berkawin aq n dier ade lgi seminggu je,mmg sedih sgt  hingga x terthan air mata aq..smpai la hari last aq n dier hari sblom dier kawin aq mmg sedih gile mngs2 aq tuk lps kn dier,aq x sanggup mlps kn org yg aq syg aq x bleh mnhan kepergian dier,,hidup aq seolh2 dah x normal mcm biasa aq sedih belajar pun tah kemana x da mood trus,


Ini Adalah sjarah dlm hidup aq,
Kali pertama cppl dgn cikgu,
lps 1 bulan akhir nyer aq dpt jgak lupa kn dier..

Saturday, 2 April 2011

sahabat


Sahabat umpama
KOMPUTER.
awk ENTER dlm
hidup saya, saya
SAVE awk dihati,
awk FORMAT
segala masalah
saya & krn itulah
tak mungkin
saya DELETE
awk dr MEMORY
saya….

JgN LupE kN sYER


bila jauh,
saya rindu sangat2
bila awak tak sms,
saya setia menunggu
bila awak diam,
saya mulai bimbang
kerana saya takut…
takut…
awak lupakan saya…

KlaU SyeR Jdi Air MaTE

Klu sy jD
AiRmAtA.sY iNgiN
LaHiR dr mAtA
AwkHiduP d PiPi
Awk & mAti d
BiBiR Awk.tApi
Klu Awk jD
AirmAtA sY. sY X
Kan mEnAnGiS
sBb sY X nK
keHiLaNgAn
awk.!

sunyi

Sy blh terima
kopi
takde
susu…
Malam
tanpa
lampu..
Roti
tanpa
madu..
Burger
takde
keju..
Tapi..sy tak leh
terima kalau..
SUNYI
takde SMS dr
U..

Cahaya

Cahaya lah kehidupan setiap manusia,
tanpa chaya kite x nmpak ape dan tumbuhn juga x kn hidup,
bgtu juga aq kau lah cahaya bg ku kau sglanyer buat ku,
tanpa kmu aq x bisa hidup..

@,@




Cinta itu sebenarnya sangat berharga dan kita perlu mengambil masa yang mencukupi untuk mengenali seseorang itu sebelum melafazkan kata cinta kepadanya.
Apalah erti cinta jika sekadar lafaz di mulut dan bukan datang dari hati.
Pernahkan anda mencari sesuatu barang yang diperlukan tetapi tidak berjumpa? Sebaliknya apabila barang itu tidak diperlukan, tanpa anda cari, ia ada pula di depan mata. Oleh itu,  jangan terburu-buru mencari cinta kerana ada kemungkinan ia akan datang sendiri kepada kita ketika kita tidak lagi memburunya.
Hidup memang memerlukan cinta, tetapi cinta bukan segala-galanya di dalam kehidupan.
Jika kita kecewa bercinta, jangan disalahkan takdir kerana Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Di mata kita mungkin ia satu keburukan, sedangkan ada banyak hikmah tersembunyi di sebaliknya yang tidak kita sedari.
Tidak salah untuk bersedih dan kecewa apabila putus cinta, namun jangan keterlaluan hingga berfikir serta bertindak keterlaluan dan bukan-bukan. Banyak lagi keutamaan lain di dalam kehidupan ini dan bukan cinta semata-mata.